تهویه مطبوع و سرمایش

کمپرسور اسکرال چیست

مقدمه

خوشبختابه فن‌آوری‌های کمپرسورهای امروزی به میزان عملکرد و کارایی که سیستم‌های تهویه مطبوع و برودتی  HVAC/R نیاز به ارائه دارند، متنوع هستند. اما وقتی صحبت از اطمینان و عملکرد این سیستم ها می‌شود، کمپرسور اسکرال یکی از بهترین گزینه ها را برای استفادع در سیستم ها با  کاربردهای خاص مسکونی، تجاری و صنعتی را ارائه می دهند. به همین دلیل کمپرسورهای اسکرال مدرن مجهز به فناوری‌های جدید بازدهی بالاتر و انعطاف‌پذیری بیشتری را در شرایط بار کامل و جزئی ارائه دهند.

نحوه ی کارکرد کمپرسور های اسکرال

کمپرسور اسکرال شامل دو طومار یا حلزونی مارپیچی شکل یکسان هستند بطوریکه یک اسکرال ثابت به بدنه کمپرسور متصل است و یک اسکرال متحرک منطبق بر مسیری تعیین شده حول اسکرال ثابت حرکت می کند. این دو طومار به هم پیوسته و در تماس با یکدیگر هستند .

از آنجایی که شفت حرکت چرخشی را از موتور به اسکرال متحرک منتقل می‌کند، این اسکرال به طور غیرعادی در داخل حلزونی ثابت می چرخد ​​و سیال مبرد را به صورت فشرده شده و گاز به سمت خروج هدایت میکند.
همانطور که بخار مبرد از طریق پاکت های کوچکتر به سمت تخلیه کمپرسور منتقل می‌شود، به تدریج فشرده می‌شود. در نتیجه، مبرد قبل از تخلیه از کمپرسور به سطح دما و فشار لازم می‌رسد.

مزایای کمپرسور های اسکرال

  • طراحی ساده

طراحی ساده همچنین عملکرد روان با سطوح گشتاور و لرزش کمتر را تضمین می کند. گشتاور و لرزش کمتر می تواند از یک سری مسائل مکانیکی که معمولاً منجر به سایش زودرس و آسیب به اجزای سیستم می شود، جلوگیری کند.

  • عملکرد بی صدا

از آنجایی که این کمپرسورها شامل قطعات متحرک کمتری هستند و دریچه مکش ندارند، نسبت به کمپرسورهای پیچی و رفت و برگشتی با ظرفیت های مشابه بی صداتر هستند.

  • راندمان بالا

برخلاف کمپرسورهای رفت و برگشتی، کمپرسورهای اسکرال از شیرهای مکش و پیستون برای فشرده کردن بخار مبرد استفاده نمی‌کنند. از آنجایی که تلفات در سوپاپ‌ها و پیستون ها حذف می‌شوند، برخی از مدل‌های کمپرسور اسکرول 100 درصد راندمان حجمی را به دست می‌آورند. این می‌تواند به طور قابل توجهی مصرف انرژی را در بسیاری از برنامه‌های HVAC/R کاهش دهد. برای افزایش کارایی کمپرسورهای اسکرال خود، برخی از تولیدکنندگان محصولات خود را با موتورهای کارآمدتر و فناوری‌های اینورتر تجهیز کرده‌اند.

کمپرسول اسکرال چیست,

از آنجایی که تولیدکنندگان کمپرسور تلاش می‌کنند تا سطوح بالایی از کارایی و قابلیت اطمینان را در بازاری که مقرون به صرفه بودن و انطباق با مقررات به همان اندازه مهم هستند ارائه دهند، فناوری های کمپرسور به تکامل خود ادامه خواهند داد.
این امر باعث افزایش انعطاف‌پذیری در انتخاب انواع خاصی از کمپرسورها و پیشرفت‌های تکنولوژیکی می‌شود که به بهترین وجه نیازهای خاص سیستم HVAC/R را برای بهره‌وری انرژی، قابلیت اطمینان و راحتی بیشتر برآورده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.